Handelsbetingelser
Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.allergica.dk til levering i Danmark.
Allergica.dk ejes og drives af Allergica A/S, CVR-nr.: DK11919677, Hagemannsvej 11, DK-8600 Silkeborg, tlf.: 70 26 17 77, e-mailadresse: allergica@allergica.dk.
Handelsbetingelserne indeholder både informationer omkring salg, levering, fortrydelse mm. samt håndtering af personlige oplysninger.
Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, VISA, MasterCard, JCB, UnionPay, American Express og MobilePay. Derudover tager vi imod fakturabetaling fra butikker – hver faktura betales separat.
Når varen afsendes, trækkes beløbet fra betalingskort, hvis dette er valgt. Fakturaer genereres og sendes på mail, når pakken afsendes fra vores lager. Det er derfor et krav, at du kan modtage elektronisk post. Betalingsbetingelser for fakturaer er 14 dage fra fakturadato.
Log ind for at se priser på varerne. Alle priser er angivet i danske kroner.
Priser og rabatter
Du kan orientere dig om priser og prisændringer på hjemmesiden, når du er logget ind. Her kan du også se vores rabattrin.
Levering
Ordrer bestilt inden kl. 14 mandag-torsdag og inden kl. 12 fredag afsendes samme dag.
Fragtpriser afhænger af din ordres størrelse og den valgte fragttype. Du vælger fragt- og leveringsform i slutningen af bestillingsforløbet.
Hvis pakken ikke afhentes på udleveringsstedet, sendes den igen mod betaling af fragt.
Direkte forsendelser
Varer kan sendes gebyrfrit direkte til kunder eller klienter ved bestilling fra allergica.dk. Hvis du benytter dig af denne service, skal du betale med kreditkort/MobilePay eller betale hver faktura separat. Det er dit ansvar, at dine kunders adresseoplysninger er anført korrekt og alle fejl, der kunne opstå i den forbindelse, skal rettes mellem dig og din kunde.
Modtagerflex med Postnord
Hvis du eller din kunde har en aftale om modtagerflex med Postnord, er det på eget ansvar, og vi går derfor ikke ind i eventuelle sager, hvor pakker er forsvundet i forbindelse med en sådan aftale.
Vi videregiver ikke informationer til PostNord om særlige ønsker ifm. levering. Du skal selv oprette en aftale med PostNord, hvis du ønsker at få din pakke stillet et sted.
Telefonbestilling
Ved telefonisk bestilling pålægges et gebyr på 25 kr. pr. ordre.
Fortrydelsesret
For at sikre kvaliteten på de produkter vi sælger, kan vi ikke tage varer retur, når de har forladt vores lager. Jf. Bekendtgørelse om forhandling af håndkøbslægemidler uden for apotek (retsinformation.dk) § 15. Stk. 2.
Derfor er der ikke fortrydelsesret, ved køb af varer hos Allergica. Det er heller ikke muligt at fortryde ved at nægte at modtage pakken eller ved at undlade at hente den.
Reklamation – hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl – kan du reklamere ved at henvende dig til os på allergica@allergica.dk. Angiv ordrenummer, billeder og en beskrivelse af fejlen/manglen. Herefter vil Kvalitetsafdelingen vurdere reklamationen.
Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage – genbrug pakkens emballage, hvis det er muligt. Du kan få et returfragtbrev tilsendt på mail fra os, som du selv kan printe og påføre pakken. Det er vigtigt at pakken sendes, så den kan spores.
Fejllevering/pakkefejl
Hvis du har modtaget en forkert vare, eller der mangler varer i din pakke, skal du rette henvendelse til Allergica senest 14 dage efter modtagelse.
Dine personlige oplysninger
Når du godkender handelsbetingelserne, samtykker du endvidere til, at vi opbevarer dine personlige oplysninger. Det drejer sig om de personlige oplysninger, som du giver os såsom klinik/butiksnavn, navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
Det er dit ansvar, at dine adresseoplysninger altid er korrekte og opdaterede.
Brug af personlige oplysninger
Dine oplysninger bliver brugt i forbindelse med håndtering af dine ordrer. Derudover sender vi mails ud omkring lukkedage, prisstigninger og andre praktiske informationer, som vil være relevant for kunder i Allergica A/S.
Sletning af personlige oplysninger
Dine oplysninger bliver slettet efter 5 år uden aktivitet fra din side. Fakturaer skal opbevares i 5 år efter udløbet af det regnskabsår, som fakturaerne vedrører. Dette skyldes, at de udgør en del af vores regnskabsmateriale.
Hvis du har oprettet dig som kunde hos os, men ikke har brugt din konto inden for det første år, bliver du slettet i systemet. Hvis du senere hen får brug for at handle hos os, kan du blot oprette dig igen.
Vil du fremgå af lister?
Vælger du at blive vist på behandlerlisten, butikslisten eller webshoplisten, samtykker du endvidere til at dine oplysninger må fremgå af hjemmesiden www.allergica.dk. Hvis du fortryder, kan du til enhver tid melde dig fra listen igen. Det er dit eget ansvar at listen er opdateret med de rigtige informationer.
Se hvordan du opretter dig og framelder dig listerne under Spørgsmål og svar/Vejledninger til brug af Allergicas hjemmeside.
Direkte forsendelser
Hvis du får sendt varer direkte til dine klienter, samtykker du på deres vegne til, at vi må opbevare deres informationer. Disse handelsbetingelser fungerer dermed som databehandleraftale, og såfremt du anvender direkte forsendelse er det dit ansvar, at informere om og få samtykke fra dine klienter til, at vi må opbevare deres oplysninger. Det er dit ansvar at slette dine kunders informationer, når de ikke længere er relevante.
Oplysninger til tredjepart
De tredjeparts udbydere, som vi bruger, vil kun indsamle, anvende og videregive dine oplysninger i det omfang det er nødvendigt for at udføre de services, de er hyret til.
- Leverandører af IT har adgang til det, der er nødvendigt, for at de kan hjælpe med det tekniske. Der er indhentet databehandleraftaler fra IT-leverandører.
- Når du betaler med kreditkort i betalingsgatewayen, gemmer QuickPay dine kreditkortoplysninger. Direkte betalingsgateways overholder PCI-DSS standarter (Payment Card Industry Data Security Standard), som er en international standard, der medvirker en høj sikkerhed ifm. kortdata.
Sikkerhed
Hjemmesiden er beskyttet med SSL-certifikat (Secure Socket Layer), hvilket betyder at dine følsomme data bliver krypteret og dermed sikkert kan sendes mellem webserver og browser.
Handlingsplan
Hvis Allergica bliver opmærksom på, at personfølsomme oplysninger er blevet stjålet, kopieret eller på anden måde lækket, vil datatilsynet blive kontaktet inden 72 timer.
Ændringer til handelsbetingelserne
Vi forbeholder os retten til at ændre i handelsbetingelserne, og vi opfordrer derfor til løbende at holde øje med betingelserne.